Lokalizacja
Opis: Załoga wykonywała lot z Warszawy do Wilna. Pogoda na lotnisku w Warszawie CAVOK Samolot kołował ze stanowiska 38 nosem do drogi kołowania (TWY) „A” w kierunku drogi startowj (RWY) w użyciu 15. Personel służb ruchu lotniczego (ATS) nakazał kołowanie TWY „A”, do progu (THR) RWY 15 przez TWY „S3”. Na TWY „A” załoga wykonała listę kontrolna TAXI. Cztery punkty listy wymagające potwierdzenia kapitana zostały wykonane. Na wysokości TWY „Z” zgłosił się personel pokładowy z meldunkiem o gotowości. Jak wynika z raportu kapitan sprawdził dodatkowo na kamerze stan kabinv pasażerskiej. Gdy podniósł wzrok zobaczył najbliższą drogę, którą była TWY „S2” i zaczął skręcać. Po kilku metrach załoga zorientowała się że jest to niewłaściwa droga zatrzymano samolot i poinformowano ATS. Na pytanie czy jest możliwe opuszczenie drogi S2 z powrotem na A, odpowiedziano, że w miarę możliwości preferowane będzie zajęcie pasa 15 przez tą drogę (od drogi A wjazd na RWY 15/33 jest zabroniony). Innego ruchu na drogach przed pasem oraz na samym pasie nie było. Po zgaszeniu Stop Bar załoga zajęła RWY i rozpoczęła start.
Miejsce zdarzenia: lotnisko im. F. Chopina w Warszawie (EPWA)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: De Havilland Canada Dash 8 (DH8D)
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 184/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_0184_rk.pdf | 217.34 KB |