Data zdarzenia:
13 April, 2005 (godzina nieokreślona)
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 29/05
Miejsce zdarzenia: rejon punktu nawigacyjnego RASOG
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot M-20 Mewa
Znaki rejestracyjne: SP-TUD
Przyczyna incydentu:
Śniedz powstała na stykach potencjometru spowodowała zmianę oporności w układzie elektronicznym regulatora napięcia, co z kolei skutkowało wyłączeniem zasilania z prawego alternatora.
Zalecenia profilaktyczne:
Monitorować na bieżąco wszelkie usterki (również drobne) podzespołów zabudowanych na samolotach M-20 Mewa. W przypadku powtórnych usterek tych samych podzespołów przeanalizować konieczność ich wymiany (zakupu nowych).
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2005_29_U.pdf | 63.49 KB |
comments powered by Disqus