Lokalizacja
Opis: W trakcie uruchamiania silnika nr 2 obroty N2 tego silnika nie osiągnęły minimalnej wartości 20%. Załoga wykonała pamięciową listę kontrolna ABORTED ENGINE START. Następnie załoga podjęła decyzję o uruchomieniu silnika nr 1 z zastosowaniem procedury CROSS BLEED START dla silnika nr 2. W trakcie tej drugiej próby uruchomienia silnika nr 2 ponownie wystąpił zbyt wolny przyrost parametrów. Załoga ponownie przerwała procedurę uruchamiania silnika i wykonała listę kontrolną ABORTED ENGINE START. Po jej zakończeniu powiadomiono ATC o problemie i używając ciągu silnika nr 1 wkołowano na stanowisko postojowe. Po wyłączeniu silnika kapitan poinformował dział MCC o problemie i dokonał odpowiednich wpisów w EDP-1. Personel techniczny po wykonaniu odpowiednich testów stwierdził uszkodzenie czujnika temperatury powietrza wlotowego do sprężarki wysokiego ciśnienia w silniku nr 2. Uszkodzony czujnik wymieniono i po wykonaniu próby z pomyślnym wynikiem samolot dopuszczono do eksploatacji bez ograniczeń.
Miejsce zdarzenia: Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach (EPKT)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-800
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1704/16
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2016_1704_rk.pdf | 245.17 KB |