Lokalizacja
Opis: Zdarzenie miało miejsce na płycie postojowej (PPS). Na stanowisku nr 11 zakończono tankowanie samolotu z asystą pojazdu Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej (LSR-G). Zgodnie z zapisami w Instrukcji Operacyjnej (INOP), kierujący pojazdem LSR-G powinien opuścić stanowisko nr 11 w jego obrębie - bezpośrednio na drogę techniczną, omijając w ten sposób wypychany samolot od przodu. Pojazd ten jednak ruszył, bez koordynacji z koordynatorem ruchu naziemnego, z zamiarem podjechania do końca drogi technicznej za samolotem, nie zauważywszy rozpoczęcia wypychania samolotu. Koordynator ruchu naziemnego kierujący operacją wypychania samolotu natychmiast wstrzymał manewr. Kierujący pojazdem LSR-G poprosił TWR o zgodę na powrót do remizy drogami kołowania A1/B z drogi technicznej, gdy faktycznie był już po drugiej stronie wypychanego samolotu.
Miejsce zdarzenia: EPKK
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-800
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1929/13
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2013_1929_u.pdf | 264.61 KB |