Brak wskazań EGT na silniku nr 1 po starcie samolotu B-734 SP-LLD 337/08

Data zdarzenia: 
15 June, 2008 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 9' 50.1984" N, 20° 58' 7.5" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 337/08

Miejsce zdarzenia: Warszawa
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot B-734
Znaki rejestracyjne: SP-LLD

Przyczyna incydentu:
Zabrudzone wtyki złącza D3304/D1208 co spowodowało brak wskazań EGT na silniku nr 1.

Zalecenia profilaktyczne:
1. Zalecenie nr 2009-032: NTSB, EASA; rozważyć celowości przygotowania przez producenta samolotu w dokumencie QRH (Quick Reerence Handbook) checklisty opisującej postępowanie w przypadku utraty wskazan EGT.
2. O okolicznościach incydentu poinformować załogi LOT-u.

ZałącznikWielkość
2008_337_U.pdf61.51 KB
comments powered by Disqus