Lokalizacja
Opis: Naruszenie CTR EPLL o godz. 14.10 UTC przez a/c, LA8L lecący na wysokości 4000ft z EPWR do EPWA. A/c o godz. 14.03 UTC nawiązał łączność FIS WA informator FIS odnotował duże problemy w komunikacji z pilotem, przydzielił a/c indywidualny kod transpondera i około godz. 14.10 UTC zaobserwował na radarze go w okolicy punktu „P”, na granicy CTR EPLL na wysokości 3600ft ALT. Pilot otrzymał polecenia opuszczenia przestrzenia kontrolowanej z kursem północnym i nawiązanie łączności z TWR EPLL. A/c zgłosił się na łączność z TWR ok. godz. 14.16 podając wysokość 4000ft ALT, jednakże z powodu słabej znajomości frazeologii angielskiej oraz przestrzeni pilot nie był w stanie określić swojej pozycji. Sytuację pogarszała słaba jakość transmisji radiowej tego a/c. Obecność „ruchu” w CTR potwierdził komunikacyjny a/c - A320, który o godz. 14.15 UTC wystartował z EPLL do EDLW i wznosząc się do FL120 z kursem na punkt UTOLU poinformował TWR, że obserwuje go na wskaźniku TCAS (brak „RA”). Brak współpracy Komisji Federacji Rosyjskiej – brak odpowiedzi.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Łódź-Lublinek
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot LA8L
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 322/11
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20110322U.pdf | 265.28 KB |