Lokalizacja
Opis: Trzy minuty po starcie z WAW pojawiła się sygnalizacja "#1 HYD FLUID HOT". Po 3 minutach, równocześnie, pojawiły się kolejne sygnalizacje: #1 HYD ISOL VLV + #1 ENG HYD PUMP + ROLL SPLR INBD HYD. Załoga rozpoznała usterkę jako "No 1 ENG HYDRAULIC PUMP FAILURE". HYD FLUID LEVEL wynosił 100% a HYD PRESS #1 0 psi. Załoga przerwała wznoszenie na poziomie FL110 i podjęła decyzję o powrocie na lotnisko w WAW. O zawróceniu samolotu poinformowano szefową pokładu, a następnie pasażerów. Podczas wektorowania do podejścia ILS 11, załoga wykonała "#1 ENG HYD PUMP ABNORMAL CHECKLIST". Na podejściu końcowym, około 14NM od progu pasa, wszystkie systemy były zresetowane - świeciła się tylko sygnalizacja "#1 ENG HYD PUMP". 10 NM od pasa samolot był w konfiguracji do lądowania. Lądowanie przebiegło bez zakłóceń.
Miejsce zdarzenia: FIR EPWW
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Bombardier DHC-8-Q400
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1722/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_1722_rk.pdf | 210.52 KB |