Lokalizacja
Opis: Podczas wykonywania przelotu z Serocka na lotnisko EPBC, w piątej minucie lotu pilot zauważył na wskaźniku wahania obrotów silnika: wzrost do 104% ÷ spadek do 100%, wzrost do 108% ÷ spadek do 99%, wzrost do 115% ÷ spadek do 97%. Po wzroście obrotów silnika do 115%, pilot rękojeścią sterowania przepustnicą zmniejszył obroty silnika w celu niedopuszczenia do jego dalszego rozkręcania się i ewentualnego uszkodzenia. Po chwili włączył się sygnał ostrzegający o niskiej prędkości obrotowej wirnika głównego. W zaistniałej sytuacji pilot postanowił przerwać wykonanie zadania i lądować zapobiegawczo w terenie przygodnym. Wybrał odpowiednie miejsce, wykonał zakręt w lewo o około 180º pod wiatr i bezpieczne przyziemił śmigłowiec z dala od przeszkód. Lądowanie odbyło się bez następstw. Podczas lądowania obroty silnika zaczęły się stabilizować, a po przyziemieniu nie stwierdzono żadnych odchyleń od normy i śmigłowiec wyłączono zgodnie z procedurami opisanymi w IUwL. Po zatrzymaniu się wirnika głównego pilot i pasażerowie bezpiecznie opuścili śmigłowiec.
Miejsce zdarzenia: Jabłonna k/Warszawy
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Robinson R44 Raven II
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 534/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_0534_rk.pdf | 206.62 KB |