Opis: Po uruchomieniu i wykonaniu próby silnika pilot lat 62 wykołował do drogi startowej na kierunku 090. Po 250 m rozbiegu z wypchniętą sterownicą, nastąpiło oderwanie i wznoszenie. Motolotnia kołysała się na boki, a sterownica pozostawała cały czas wypchnięta. Na wysokości około 50 – 60 m pilot wykonał zakręt w lewo o około 180 stopni i leciał w kierunku zachodnim. Po przeleceniu około 500 m na zachód od miejsca startu , przy zaobserwowanych trudnościach z utrzymaniem kierunku i wysokości lotu, pilot rozpoczął wykonywanie zakrętu w lewo na zniżaniu i na wysokości około 40 m. W tym czasie motolotnia przechyliła się w prawą stronę z jednoczesnym odchyleniem kierunku lotu w tą samą stronę, tak jakby dostała się w rejon prądu wznoszącego. Pilot mocno wychylił sterownice w prawo i skrzydło przechyliło się ostro na lewo. Przez chwilę motolotnia leciała prosto w locie poziomym na tzw. żyletkę, po czy opuściła nos i zaczęła opadać w kierunku ziemi po kątem około 80 stopni. Sterownica motolotni pozostawała ściągnięta. Pilot zdjął obroty silnika, a po chwili motolotnia w stromym locie, przodem wózka i nosem skrzydła zderzyła się z ziemią. Pomimo udzielenia pierwszej pomocy medycznej pilot zmarł.
Miejsce zdarzenia: Gierałtowiczki k/Wadowic
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Motolotnia podobna do STREAM 16, bez oznaczenia typu
Znaki rejestracyjne: SP-MSWD
Numer akt: 1005/12
Powiązane raporty: Raport wstępny PKBWL 1005/12
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20121005U.pdf | 143.01 KB |
20121005RW.pdf | 329.58 KB |