Przerwanie podejścia do lądowania samolotu Boeing 737-800 1941/13

Data zdarzenia: 
19 December, 2013 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

CTR EPMO
Poland
52° 26' 30.7104" N, 20° 39' 8.0532" E

Opis: Przerwanie podejścia do lądowania przez kontrolera organu kontroli lotniska (TWR EPMO) samolotu B738 wykonującego procedurę podejścia ILS na RWY 08 w EPMO. Po północnej stronie lotniska oczekiwał samolot C152 w locie VFR na łączności z TWR EPMO bez modu C transpondera. Podczas monitorowania podejścia B738 uwagę kontrolera organu zbliżania (KRL APP EPWA) zwrócił samolot C152, przemieszczającego się w kierunku południowym (w stronę centralnej podejścia ILS 08). Asystent KRL APP EPWA poinformował TWR EPMO, że C152 niebezpiecznie zbliża się do centralnej (ok. 1,2 NM na północ, 2 NM od progu pasa). Otrzymał informacje zwrotną, że C152 otrzymał instrukcje lotu w kierunku północnym. W tym czasie B738 rozpoczął już zniżanie po przejściu FAF. Po ok. 40 sek. asystent KRL APP EPWA przekazał TWR EPMO, że C152 wciąż zbliżał się do centralnej drogi startowej. Na pytanie TWR EPMO o wysokość (brak modu C) pilot C152 odpowiedział, że 1200 stóp AMSL. Ze względu, że B738 znajdował się wyżej niż C152, KRL APP EPWA zasugerował szybkie nakazanie przerwania podejścia oraz wznoszenia do 3000 stóp ze względu na brak separacji poziomej, a samoloty zbliżały się do siebie. KRL TWR EPMO wydał dla B738 instrukcje wznoszenia do 3000 stóp oraz przerwanie podejścia.

Miejsce zdarzenia: CTR EPMO

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-800 i Cessna 152

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 1941/13

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
2013_1941_u.pdf217.87 KB
comments powered by Disqus