Lokalizacja
Opis: Krótko przed godziną 09:00 UTC pilot rozpoczął PDT, w którym wpisano początkową ilość paliwa 96 litrów. Jak okazało się po analizie poprzedniego PDT, była to ilość podana błędnie, gdyż na poprzedniej stronie, w rubryce „do przeniesienia” figurowała wartość 66 litrów. Błędna ocena ilości paliwa oraz wydłużenie zaplanowanego czasu lotu o ok. 60 minut spowodowały opróżnienie paliwa ze zbiornika. Przy podchodzeniu do lądowania silnik zaczął przerywać. Pilot zgłosił ten fakt służbie ruchu lotniczego i kontynuował podejście równocześnie rozglądając się za miejscem do wykonania lądowania awaryjnego. W tym samym czasie kontroler na lotnisku ogłosił alarm, mobilizując Lotniskową Straż Pożarną i Dyżurnego Operacyjnego Portu.
Pilotowi udało się dolecieć do lotniska i wylądować na pasie 25R o godzinie 12:01 UTC. Po lądowaniu opuścił pas i zakołował pod stację paliw na pracującym silniku. Do samolotu zatankowano 100 litrów paliwa. Nie stwierdzono żadnych nieszczelności instalacji paliwowej.
Miejsce zdarzenia: EPLL, Łódź/Lublinek
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Cessna-152
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 320/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_0320_u.pdf | 216.79 KB |