Lokalizacja
Opis: 23 listopada 2019 r. samolot Boeing 737-800 po starcie z lotniska Antalya (LTAI), podczas wznoszenia na wysokości 13968 ft, włączyła się sygnalizacja ,,MASTER CAUTION’’ połączona
z informacją o otwarciu obejścia filtra w instalacji paliwowej silnika nr 1,,FUEL FILTER BYPASS’’. Załoga wykonała awaryjną procedurę ,,FILTER BYPASS’’ i kontynuowała dalszy lot. .Na wysokości 21959 ft , po zmniejszeniu ciągu , tj. również ilości paliwa przepływającego przez filtr, sygnalizacja wyłączyła się. Po otrzymaniu zgody na kontynuowanie wznoszenia do wysokości przelotowej i zwiększeniu ciągu silników, sygnalizacja ,,FILTER BYPASS’’ włączyła się ponownie. Przed osiągnięciem poziomu przelotowego (FL360) w trakcie zmniejszania ciągu silników sygnalizacja ponownie wyłączyła się i nie włączyła w trakcie dalszego lotu. Po wylądowaniu na lotnisku Katowice – Pyrzowice personel techniczny wykonał wymianę wkładu filtra na nowy. W związku z tym, że na wymontowanym wkładzie filtra nie stwierdzono zanieczyszczeń, zgodnie z instrukcją obsługi samolotu, wymieniono różnicowy przełącznik ciśnienia paliwa, przeprowadzono niezbędne testy i samolot został dopuszczony do dalszej eksploatacji.
Miejsce zdarzenia: FIR Istambuł (LTBB)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-800
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 5396/19
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
informacja_o_zdarzeniu_5396_19.pdf | 396.7 KB |