Lokalizacja
Opis: 24 maja 2023 r. instruktor samolotowy zaplanował lot szkolny z uczniempilotem wg Programu Szkolenia Samolotowego do PPL(A), na zadanie C/2 (lot po trasie). Po przygotowaniu nawigacyjnym i operacyjnym do lotu udali się do hangaru, gdzie sprawdzili stan paliwa i oleju. Po wyciągnięciu samolotu z hangaru ustawili go na trawiastej płycie postojowej. Instruktor uznał, że (ze względu na zdobyte już doświadczenie) uczeń może samodzielnie wykonać przegląd przedlotowy i polecił mu go wykonać. Instruktor udał się do pokoju przygotowań do lotu, aby wypełnić PDT i listę planową lotów oraz wydrukować prognozę pogody. Około godziny 18.00 LMT uczeń uruchomił silnik i samolot pokołował do progu pasa 32R. Po wykonaniu próby silnika, zajęciu pasa uczeń rozpoczął rozbieg i samolot wystartował. Do tej chwili wszystko przebiegało normalnie. Kiedy samolot osiągnął kilka metrów wysokości pojawiły się silne drgania płatowca. Instruktor przejął sterowanie i wylądował na wprost. Po zakończonym dobiegu na końcu pasa startowego i wyłączeniu silnika załoga opuściła kabinę i wykonała oględziny samolotu. W trakcie oględzin stwierdzono, że końcówki łopat śmigła są uszkodzone. Przeprowadzono inspekcję pasa startowego i w odległości około 400 m od samolotu znaleziono uszkodzone wodzidło. Nie stwierdzono uszkodzeń płatowca.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Wrocław-Szymanów (EPWS)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: AT-3 R-100
Znaki rejestracyjne: SP-GET
Numer akt: 2023-0023
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2023_0023_u.pdf | 121.51 KB |