Lokalizacja
Opis: 25 maja 2025 r. pilot z licencją PPL(A)1 z uprawnieniem SEP(L)2 w okresie ważności wraz z pasażerem zaplanowali wykonanie lotu z lotniska EPBC na lotnisko EPRJ na samolocie AT-3 o znaku rozpoznawczym SP-RWG. Po złożeniu planu lotu i jego akceptacji pilot wystartował do lotu 9:03 LMT. Lot do lotniska docelowego przebiegał bez uwag. W trakcie dolotu do lotniska docelowego pilot nawiązał kontakt radiowy ze służbami lotniska i otrzymał niezbędne informacje oraz zgodę na lądowanie na lotnisku EPRJ. Lądowanie nastąpiło około 11:00. Po wylądowaniu pilot przekołował pod hangar i wyłączył silnik. W tym momencie do samolotu podeszła osoba z obsługi lotniska i
poinformowała pilota, że lotnisko EPRJ jest lotniskiem użytku wyłącznego i pilot powinien uzyskać zgodę na lądowanie od zarządzającego lotniskiem, co jest zgodne z zapisem w AIP Polska:
„1.2. Loty szybowcowe na lotnisku EPRJ mogą być wykonane po ich uprzednim telefonicznym zgłoszeniu i uzyskaniu warunków na ich wykonanie od TWR RZESZÓW. Lotnisko Rzeszów EPRJ dostępne po uzyskaniu zgody zarządzającego. O zgodę należy zwrócić się minimum 24 HR przed planowaną operacją lotniczą w dniach pracy zarządzającego. Uzyskanie zgody nie dotyczy
użytkownika wpisanego do INOP tj. Aeroklubu Rzeszowskiego”.
Pilot po uzgodnieniu z SOL3 lotniska przekołował do miejsca postoju samolotów Aeroklubu Rzeszowskiego. Z rozmowy przeprowadzonej z pilotem wynika, że nie uzgodnił z zarządzającym lotniska warunków lądowania i nie uzyskał zgody na lądowanie.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Rzeszów-Jasionka (EPRJ)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: AT-3R100
Znaki rejestracyjne: SP-RWG
Numer akt: 2025-0046
Załącznik | Wielkość |
---|---|
u_2025_0046.pdf | 239.05 KB |