Lokalizacja
Opis: Po starcie z WRO schowanie podwozia okazało się niemożliwe. Załoga wykonała czynności zgodnie z kartą kontrolną "ALL LDG GEAR FAIL TO RETRACT". Zawrócono rejs do WRO. Po lądowaniu okazało się że pokrywa zapasowego systemu wypuszczania podwozia, która znajduje się na paneli sufitowej kabiny pilotów była niedomknięta i to spowodowało wyłączenie systemu sterowania podwoziem. Po lądowaniu piloci domknęli zamek pokrywy i system powrócił do normalnej pracy. Otwieranie w/w pokrywy jest jedną z czynności, podczas PDC po nocnym postoju. W wywiadzie z pilotem ustalono, że nieprawidłowość zauważono tuż po tym, jak pojawiła się sygnalizacja. Jednakże karta kontrolna jednoznacznie zabrania wypuszczania podwozia po stwierdzeniu niezamkniętej osłony. Piloci podjęli decyzję o lądowaniu i usunięciu usterki na ziemi.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Wrocław-Strachowice (EPWR)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Bombardier DHC-8-400
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1464/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_1464_rk.pdf | 215.87 KB |