Lokalizacja
Opis: Podczas wykonywania przeglądu przedlotowego przed startem do lotu na trasie EPGD-EHAM
załoga zauważyła uszkodzenia pokryw luków podwozia głównego oraz owiewkach podwozia po
lewej i prawej stronie samolotu. Zdarzenie zgłoszono do MCC i samolot przekazano służbom
technicznym, które dokonały wymiany uszkodzonych elementów (pokryw luków i owiewek
lewego i prawego podwozia głównego) po czym samolot został przywrócony do użytkowania.
W trakcie poszukiwania przyczyn uszkodzenia zgłosił się oficer rejsu, który wykonywał na tym
samolocie lot poprzedniego dnia. Dowiedziawszy się o uszkodzeniach, poinformował, iż
poprzedniego dnia podczas ostatniego rejsu przez pomyłkę przestawił dźwignię chowania
i wypuszczania podwozia w pozycję „DOWN” zamiast dźwignię sterowania klapami w pozycję
„5”. Zorientowawszy się o popełnionym błędzie, po ok. 2 sekundach przestawił dźwignię
chowania i wypuszczania podwozia ponownie w pozycję „UP” bez odczekania na zakończenie
sekwencji wypuszczania podwozia.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Gdańsk-Rębiechowo (EPGD)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Bombardier DHC8 Q400
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1841/13
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2013_1841_u.pdf | 208.3 KB |