Lokalizacja
Opis: Zbliżenie się dwóch statków powietrznych w FIR EPWW. W zdarzeniu udział brały samoloty E190 lecący na poziomie lotu (FL) 360 lecący odległości 7,5 NM przed samolotem A320 na FL 380. Obydwa statki powietrzne, na tej samej linii drogi, utrzymywały tą samą prędkość. Załoga E190 poprosił kontrolera (krl) organu kontroli obszaru (ACC) o FL 380 na trasę. Krl, po koordynacji z RHEIN, wydał zezwolenie na wznoszenie dla załogi E190 przy jednoczesnym utrzymywaniu prędkości (liczby Macha) i nakazaniu wykonania zakrętu w prawo na kurs rozbieżny. Wznoszenie i wykonywanie zakrętu spowodowały zmniejszenie prędkości podróżnej (ground speed) i przewidywana przez system P_21 odległość między samolotami zmalała do wartości 7 NM. Załoga A320 otrzymała instrukcję wykonania zakrętu w lewo na kurs rozbieżny. W rezultacie odległość pomiędzy samolotami spadła do 6.9 NM w chwili, gdy SAMOLOT E190 przelatywał przez FL 373. Najmniejsza odległość pomiędzy statkami powietrznymi wyniosła 6,9 NM w poziomie i 700 stóp w pionie przy wymaganej separacji 7 NM w poziomie lub 1000 stóp w pionie.
Miejsce zdarzenia: FIR Warszawa (EPWW)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Embraer 190 oraz Airbus A320
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 2089/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_2089_rk.pdf | 224.74 KB |