Lokalizacja
Opis: 26 listopada 2010 r. pilot paralotni zaplanował wykonanie serii lotów testowych na paralotni z napędem (PPG) wyposażonej w skrzydło Nucleon 29 z napędem plecakowym Techno Fly Vento 125. Po każdej wykonanej próbie pilot uruchamiał silnik i wznosił się ponownie na wysokość około 500 m. Podczas jednej z kolejnych prób nastąpiło skręcenie linek. Świadkowie określili sytuację jako niebezpieczną, pilot nie użył systemu ratowniczego, w który był wyposażony. Linki się rozplątały. Podczas piątego lotu pilot miał powtórzyć próby, uznał jednak, że wykona je z większą dynamiką. Po nabraniu około 500 m wysokości doprowadził do podwinięcia się prawej strony skrzydła. Skrzydło rozłożyło się dość szybko i już bez naboru wysokości, na wysokości około 250 m pilot kolejny raz doprowadził do podwinięcia skrzydła. Pilot zaciągając sterówki (pompując) próbował doprowadzić do napełnienia się podwiniętej części skrzydła aby wyprowadzić PPG ze spirali. Pomimo tego, że na małej wysokości szanse na wyprowadzenie PPG ze spirali upadkowej były bardzo małe, pilot nie użył systemu ratowniczego i do zderzenia z ziemią próbował wyprowadzić paralotnię do lotu normalnego. W wyniku zderzenia z ziemią pilot poniósł śmierć na miejscu.
Miejsce zdarzenia: Przyłogi k. Smykowa
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Paralotnia z napędem PPG, Dudek Nucleon 29
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1295/10
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
raport_koncowy_1295_2010.pdf | 701.15 KB |