Spadek ciśnienia oleju i pojawienie się zapachu spalonego oleju w kabinie samolotu Cessna 560XL SP-KCS 246/09

Data zdarzenia: 
30 April, 2009 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 10' 2.3304" N, 20° 58' 25.8024" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 246/09

Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Okęcie (EPWA)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Cessna 560XL
Znaki rejestracyjne: SP-KCS

Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu, polegającego na pojawieniu się sygnału niskiego ciśnienia oleju prawego silnika, spadku tego ciśnienia poniżej wartości dopuszczalnej i pojawieniu się w kabinie samolotu zapachu spalonego oleju było pęknięcie uszczelnienia czwartego łożyska, najprawdopodobniej związane z wada uszczelnienia polegającą na wykonaniu pierścienia poza tolerancjami wymiarowymi.

Zalecenia profilaktyczne:
Wobec wydania przez producenta silnika, firmę Pratt&Whitney Canada, w dniu 3 maja 2009r. biuletynu serwisowego dotyczącego wymiany uszczelnienia, Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych akceptuje niewydanie przeż użytkownika żadnych zaleceń profilaktycznych.

ZałącznikWielkość
2009_246_U.pdf388.2 KB
comments powered by Disqus