Lokalizacja
Opis: Podczas przelotu na poziomie 410FL na panelu sygnalizacji pojawił się komunikat „WS FAULT
RH”. Załoga zaczęła wykonała check list WS FAULT, przewidujący wyłączenie a następnie
włączenie ogrzewania prawej szyby, po którym komunikat „WS FAULT RH” zniknął, a po 2-3
sekundach nastąpił głośny huk i prawa przednia szyba popękała na wiele odłamków. Załoga
wykonała procedurę Emergency Descent i poinformowała ATC o zdarzeniu, uzyskując zmianę
zaplanowanej trajektorii przelotu. Lądowanie w Krakowie bezpieczne – do końca lotu w kabinie
panowało prawidłowe ciśnienie. Podczas sprawdzania szyby stwierdzono ślad przebicia
elektrycznego na jednym z czujników temperatury i uznano to za najbardziej prawdopodobną
przyczynę awarii kontrolera temperatury i przyczynę lokalnego gwałtownego przegrzania szyby,
które spowodowało jej pękniecie. Przyczyny przebicia elektrycznego czujnika temperatury nie
określono.
Miejsce zdarzenia: Nieokreślone
Państwo: Słowacja
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot CESSNA C560XL
Znaki rejestracyjne: SP-KCS
Numer akt: 1418/11
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20111418U.pdf | 190.99 KB |