Samoistne obluzowanie się uszczelnienia kanału zasilającego kabinę sprężonym powietrzem podczas lotu samolotu Cessna C560 XL 1474/14

Data zdarzenia: 
26 August, 2014 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

lotnisko im. F. Chopina w Warszawie (EPWA)
Poland
52° 9' 56.9988" N, 20° 58' 1.9992" E

 Opis: Tuż przed planowanym rozpoczęciem zniżania, na poziomie FL 430, zapaliła się sygnalizacja „CAB ALT” oraz „MASTER WARNING”. Załoga wykonała pamięciową procedurę CAB ALT zawartą w „PILOT’S ABBREVIATED CHECKLIST – ABNORMAL/EMERGENCY PROCEDURES” i zgodnie z nią zapoczątkowała zniżanie awaryjne do poziomu FL 100. Zgodnie z procedurą pasażerskie maski tlenowe w kabinie zostały uruchomione ręcznie (nie wypadły automatycznie ponieważ wysokość ciśnieniowa kabiny nie przekroczyła 11 000 stóp). Załoga powiadomiła ATC o zniżaniu awaryjnym, ustawiła kod transpondera 7700 oraz poprosiła o pierwszeństwo lądowania na lotnisku Chopina w Warszawie. Lądowanie przebiegło normalnie, w asyście służb ratunkowych. Nikt z pasażerów ani członków załogi nie doznał obrażeń.

Miejsce zdarzenia: lotnisko im. F. Chopina w Warszawie (EPWA)
 
Państwo: Polska
 
Rodzaj i typ statku powietrznego: Cessna C560 XL
 
Znaki rejestracyjne:
 
Numer akt: 1474/14
 
Powiązane raporty:
ZałącznikWielkość
2014_1474_u.pdf207.45 KB
comments powered by Disqus