Lokalizacja
Opis: Podczas dobiegu nastąpiło zablokowanie koła prawego podwozia głównego. Po kilku sekundach
nastąpiło pęknięcie opony. Zaświeciła się kontrolka informująca o niedziałaniu systemu
antypoślizgowego („ANTYSKID INOP”). Pilot lecący kontrolował samolot, aż do momentu,
gdy zaczął on tracić kierunek. Przy prędkości około 20 węzłów sterowanie samolotem przejął
kapitan – samolot już praktycznie nie reagował na stery. Samolot zatrzymał się po
kilkudziesięciu metrach, odchylony od osi centralnej o około 10 ÷ 20 stopni. Silniki zostały
wyłączone. Nie wystąpił ani płomień ani dym od tarcia opony, a później elementów metalowych
o pas.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Pulkowo
Państwo: Rosja
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot CESSNA 560 XL
Znaki rejestracyjne: SP-KCS
Numer akt: 685/11
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20110685U.pdf | 158.54 KB |