Lokalizacja
Opis: Przygotowanie do lotu oraz sam start odbył się normalnie do wysokości ok FL150. Na tej wysokości zaświeciła się sygnalizacja pożaru prawego silnika, załoga wykonała "memory items", zatrzymała wznoszenie oraz poinformowała ATC. W czasie wykonywania "memory items" przy zdjęciu manetek na IDLE sygnalizacja pożaru zgasła. Załoga doszła do wniosku że to jest BLEED LEAK OH HOT AIR. W locie poziomym wykonała „checkliste Engine Fire”, następnie przygotowała samolot do lądowania w Niceii oraz „checkliste Single Engine Approach and Landing”. Podczas podejścia do lądowania ATC podało że nie obserwują pożaru oraz dymu z silnika. Po lądowaniu w asyście straży pożarnej, zatrzymała samolot na drodze kołowania i poprosiła o potwierdzenie ATC braku płomieni oraz dymu z silnika, następnie kontynuowała kołowanie na stanowisko postojowe.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Nicea
Państwo: Francja
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot CESSNA 560XL
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1148/11
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20111148U.pdf | 196.6 KB |