Lokalizacja
Opis: W trakcie lotu na wysokości przelotowej pojawiło się okresowe włączanie i wyłączanie sygnalizacji „LE FLAPS TRANSIT” (Leading Edge Flaps Transit). Załoga wykonała czynności zgodnie z odpowiednią listą kontrolną NNC (Non-Normal Check List). W trakcie podejścia do lądowania sygnalizacja wystąpiła ponownie i załoga zgodnie z listą kontrolną wylądowała z klapami wypuszczonymi do położenia 15. Po lądowaniu dowódca samolotu dokonał wpisu do Pokładowego Dziennika Technicznego i powiadomił o zdarzeniu MCC (Maintenance Control Center). Licencjonowany mechanik wykonał reset i test układu FSEU (Flaps/Slats Electronic Unit) sterującego klapami i slotami. Test układu przebiegł pomyślnie i samolot został dopuszczony do lotu. Przed rozpoczęciem wypychania ze stanowiska postojowego do lotu powrotnego, ponownie pojawiła się sygnalizacja tej samej niesprawności. Wezwany personel techniczny przeprowadził szczegółową analizę błędów w układzie sterowania klapami i slotami, która wykazała uszkodzenie bloku FSEU oraz uszkodzenie wskaźnika tylnych klap skrzydłowych (kody błędów 27-51110 i 27-58400). Na zlecenie MCC personel techniczny wymienił uszkodzony blok FSEU i wskaźnik położenia klap oraz przeprowadził test układu. Po jego pozytywnym zakończeniu samolot został dopuszczony do lotu bez ograniczeń. Usterka nie pojawiła się w następnych lotach.
Miejsce zdarzenia: w trasie
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 737-800
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 455/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_0455_u.pdf | 153.33 KB |