Lokalizacja
Opis: Po przylocie na miejsce planowanego lądowania pilot ocenił na podstawie wskaźnika wiatru prędkość i kierunek wiatru i postanowił lądować na kierunku 34. Po wykonaniu kręgu samolot nie przyziemił bezpośrednio za progiem pasa 34 lecz w ¼ - ½ jego długości. Pozostała długość pasa lądowania nie wystarczyła do bezpiecznego zakończenia dobiegu. Z uwagi na przeszkodę w osi lądowania, w postaci linii energetycznej przebiegającej 60 m za lądowiskiem, pilot nie zdecydował się na przejście na drugi krąg lecz rozpoczął i kontynuował hamowanie. Oceniając, że samolot nie zatrzyma się przed końcem pasa, pilot wyłączył iskrowniki i zamknął zawór paliwa. Samolot wytoczył się poza granicę pola wzlotów i zatrzymał się w uprawie rzepaku. Pilot i podróżny nie odnieśli żadnych obrażeń i o własnych siłach opuścili kabinę samolotu. Oględziny samolotu wykazały niewielkie uszkodzenie kesonu w końcowej części lewego skrzydła oraz złamanie jednej łopaty śmigła w wyniku kontaktu z gruntem, już po zatrzymaniu pracy silnika.
Miejsce zdarzenia: Lądowisko Nysa-Głębinów
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Skyleader 500
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 861/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_0861_rk.pdf | 446.44 KB |