Lokalizacja
Opis: Po dolocie do Darłowa wykonał około pięciu okrążeń nad terenem zlotu i wybrał miejsce do lądowania na płaskiej polanie, z dala od ludzi, namiotów i samochodów oraz innych przeszkód terenowych. Przed przyziemieniem pilot zredukował prędkość tak, aby lądowanie odbyło się bez dobiegu. W momencie zetknięcia się kół podwozia z ziemią pilot spostrzegł na nawierzchni terenu liczne i duże zagłębienia, które według niego uniemożliwiały stabilne przyziemienie wiatrakowca. W związku z powyższym postanowił wykonać „touch and go” oraz przelot na lotnisko Bagicz k/Kołobrzegu – EPKG i tam lądować. Podczas rozbiegu wiatrakowca pilot nagle spostrzegł siatkę ogrodzenia o wysokości około 160 cm, oddaloną o około 60 m od miejsca z którego rozpoczął rozbieg. Chcąc uniknąć zderzenia, pilot gwałtownie zadarł kadłub wiatrakowca, próbując oderwać go od ziemi. Zderzenie z ogrodzeniem nastąpiło przy prędkości około 15 ÷ 20 km/h, po czym wiatrakowiec z wysokości około 1,5 m spadł na lewy bok.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Kołobrzeg-Bagicz (EPKG)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: MT-03
Znaki rejestracyjne: D-MPPL
Numer akt: 1200
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_1200_rw.pdf | 325.36 KB |
2015_1200_rk.pdf | 1.39 MB |