Przebicie koła samolotu Piper PA-34 Seneca SP-OTA podczas dobiegu igłą pozostałą na pasie po odśnieżaniu 83/11

Data zdarzenia: 
2 February, 2011 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 9' 43.344" N, 20° 58' 47.6256" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 83/11

Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Oęcie (EPWA)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Piper PA-34 220T Seneca V
Znaki rejestracyjne: SP-OTA

Przyczyna incydentu:
Przebicie po ok. 200 m dobiegu prawej opony podwozia głównego cienką igłą pozostawioną
na pasie po mechanicznym jego czyszczeniu, co spowodowało utratę powietrza w tym kole.
Dalsze kołowanie z małą ilością powietrza skutkowało urwaniem wentyla.

Zalecenia profilaktyczne:
Nie zastosowano zaleceń profilaktycznych.

ZałącznikWielkość
2011_83_U.pdf57.77 KB
comments powered by Disqus