Lokalizacja
Opis: 2 października 2021 r. załoga samolotu (uczeń wraz z instruktorem) wykonywała lot szkolny. Po starcie z lotniska w Bydgoszczy (EPBY), podczas chowania podwozia, pilot zauważył komunikat „GEAR PUMP ON”. Komunikat ten był stale wyświetlany, chociaż powinien zniknąć w chwili prawidłowego schowania podwozia. Brak wygaszenia komunikatu mógł świadczyć o niekompletnym schowaniu podwozia lub o braku potwierdzenia jego zablokowania w pozycji „schowane”. Pilot zauważył również, że pompa hydrauliczna chowania podwozia cały czas pracuje. Załoga wykonała procedurę zawartą w liście awaryjnej dedykowanej do zaistniałej sytuacji. Załoga podjęła próbę wypuszczenia podwozia, która zakończyła się niepowodzeniem. Następnie załoga wykonała procedurę awaryjnego wypuszczenia podwozia. Podwozie zostało wypuszczone i zablokowane. Samolot wylądował bezpiecznie bez jakichkolwiek uszkodzeń.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Bydgoszcz-Biedaszkowo, Aeroklub (EPBY)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Tecnam P2006T
Znaki rejestracyjne: SP-ZNA
Numer akt: 2021/3930
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2021_3930_uchwala1.pdf | 136.99 KB |