Lokalizacja
Opis: Podczas podejścia do lądowania sygnalizacja wypuszczenia podwozia wskazywała na zablokowanie wszystkich goleni podwozia. Po wykonaniu kręgu nadlotniskowego oraz po przestawieniu dźwigni podwozia w pozycji „wypuszczone” sygnalizacja wskazała zablokowanie jedynie podwozia głównego. Załoga zauważyła brak wskazania zablokowania przedniego podwozia. Pomimo kilkukrotnego przestawienia dźwigni podwozia na „wypuszczone” oraz „schowane” nie udało się uzyskać wskazania zablokowania przedniego podwozia. Załoga przeprowadziła procedurę awaryjnego wypuszczenia podwozia, która nie przyniosła skutku. O tym fakcie została natychmiast poinformowana Wieża Poznań Ławica. Załoga poprosiła o niski przelot nad pasem oraz o obserwację wysunięcia przedniego podwozia przez Dyżurnego Portu. Po przelocie została przekazana informacja od Dyżurnego o częściowym wysunięciu przedniego podwozia. Załoga przekazała Wieży prośbę o awaryjne lądowanie z asystą. O godzinie 17.27 UTC nastąpiło lądowanie na lotnisku EPPO, przednie podwozie zamknęło się po przyziemieniu. Załoga bezpiecznie opuściła pokład samolotu o własnych siłach a samolot został odholowany na PPS 1.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Poznań-Ławica (EPPO)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Tecnam P2006T
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 2818/18
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
informacja_o_zdarzeniu_2818_18.pdf | 349.58 KB |