Lokalizacja
Opis: W trakcie wznoszenia, na wysokości około 700 stóp AMSL prawy silnik zaczął nierówno pracować i spadła jego moc. Instruktor przejął sterowanie, zaczął wykonywać zakręt o 180° i przeszedł do lotu poziomego. Zgłosił TWR iż ma kłopot z silnikiem i wyszedł na kurs równoległy do RWY. Potwierdził, że prawy silnik źle pracuje – „szarpał” samolotem i słychać było stuki będące efektem spalania detonacyjnego. Z tego powodu wyłączył prawy silnik. Krótko po tym lewy silnik zaczął źle pracować. Instruktor zgłosił do TWR, że drugi silnik źle pracuje i będzie lądować awaryjnie. Pilot ustabilizował lot i przyziemił na części trawiastej lotniska.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Bydgoszcz-Biedaszkowo, Aeroklub (EPBY)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Tecnam P2006T
Znaki rejestracyjne: SP-KEY
Numer akt: 105/20
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
uchwala_pkbwl_105_20.pdf | 454.15 KB |