Lokalizacja
Opis: Po uruchomieniu śmigłowca do lotu HEMS, w trakcie przejścia silników z zakresu IDLE na
FLIGHT pilot zaobserwował niezgodne z wymaganiami technicznymi parametry pracy zespołu
napędowego. Na wyświetlaczu VEMD pojawiły się następujące wartości wskazań:
lewy silnik: obroty sprężarki N1 – 77,5 %, wartość FLI - 4, wartość TRQ – 16 %,
prawy silnik: obroty sprężarki N1 – 70,5 %, wartość FLI - 1, wartość TRQ – 2,5 %.
Powyższe wartości wskazywały, że lewy silnik prawidłowo reaguje, natomiast prawy nie osiąga
zakresu powyżej IDLE. Pilot wyłączył silniki i zgłosił zdarzenie, zgodnie z obowiązującym
w Zakładzie systemem raportowania. Po wymianie pulpitu Switch Unit 20VE dokonano
sprawdzenia funkcjonowania układu sterowania silnikami. Sprawdzenie wypadło pozytywnie,
śmigłowiec dopuszczono do dalszej eksploatacji.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Warszawa-Babice
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Śmigłowiec EC 135 P2+
Znaki rejestracyjne: SP-HXF
Numer akt: 556/12
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20120556U.pdf | 223.48 KB |