Lokalizacja
Opis: Uczeń pilot samolotu Cessna 152 wykonywał lot szkolny samodzielny pod nadzorem instruktora na lądowisku w Świdniku, prowadząc korespondencję radiową z organem „Świdnik Informacja” na częstotliwości 118.500 MHz. W trakcie lotów szkolnych ucznia pilota po kręgu nadlotniskowym, instruktor nadzorujący z ziemi przebieg lotów usłyszał nadlatujący drugi samolot, który został chwilę później zauważony w pobliżu radiopomocy VOR SWI na wysokości około 2500-3000 ft. Następnie uczeń pilot samolotu Cessna 152 podczas przelotu nad drogą startową lotniska EPLB zauważył w bliskiej odległości samolot Cessna 172, który wykonywał niski przelot nad tą samą drogą startową. Z uwagi na brak w zgłoszeniu zdarzenia lotniczego znaków rejestracyjnych drugiego statku powietrznego, Komisja przeanalizowała dostępne informacje i w wyniku podjętych działań zidentyfikowała prawdopodobnego użytkownika samolotu Cessna 172. Według przesłanych informacji, pilot samolotu Cessna 172 w trakcie dolotu do lotniska EPLB prowadził korespondencję radiową na częstotliwości FIS Warszawa 119.450 MHz, a następnie na częstotliwości TWR EPLB 136.420 MHz.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Lublin-Świdnik (EPLB)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Cessna 152, Cessna 172
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 392/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_0392_rk.pdf | 215.16 KB |