Lokalizacja
Opis: Zaniżenia separacji pomiędzy podchodzącym na VOR RWY10 samolotem B738 i wykonującym start samolotem SF34. Podchodzący B738 na około 10NM zgłosił ustabilizowanie i został przesłany przez APP EPPO na częstotliwość TWR EPPO. Kontroler (KRL) TWR EPPO po uzgodnieniu z KRL APP EPPO startu SF34 z RWY10 przekazał załodze zezwolenie na start z RWY10 od TWY B. Po zajęciu drogi startowej przez SF34 KRL TWR EPPO zaobserwował, że zajął on drogę startową od TWY B i rozpoczął kołowanie w kierunku THR10. KRL TWR EPPO nie zareagował sądząc, że SF34 potrzebuje większego rozbiegu i za chwilę wykona backtrack. Po stwierdzeniu, że SF34, nie wykonuje obrotu i przyspiesza KRL TWR EPPO polecił SF34 potwierdzenie kierunku RWY do startu. Brak potwierdzenia, kontynuacja rozbiegu oraz szybkie oderwanie się spowodowały, że KRL TWR EPPO nie przerwał startu. Po starcie SF34 KRL TWR EPPO polecił załodze wykonanie natychmiastowego zakrętu w prawo ze względu na podchodzący na ten sam kierunek B738
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_1013_u.pdf | 225.24 KB |