Lokalizacja
Opis: Pilot i zarazem właściciel szybowca zaplanował przelot, wraz z pasażerem, na dystansie 300 km. Po zajęciu miejsc w szybowcu i zapięciu w pasy bezpieczeństwa, oczekiwali na samolot holujący. W tym momencie inny pilot zaczął podstawiać swój szybowiec, który przeszkodził im w starcie. Kolega był sam, więc postanowili pomóc mu przestawić szybowiec. W tym czasie nadleciał samolot holujący. Spowodowało to nadmierny pośpiech pilota oraz pasażera w ponownym zajmowaniu miejsc w szybowcu i przygotowaniu do lotu. Po podczepieniu liny holującej nastąpił start szybowca za samolotem. Po około 1 min. od startu, pod wpływem drgań i napływających strug powietrza, otworzyła się tylna osłona kabiny szybowca i uderzyła w skrzydło, co spowodowało rozbicie jej oszklenia. Zdarzenie doprowadziło do przerwania lotu. Pilot wyczepił szybowiec na wysokości 100 m, wykonał zakręt o 180° do lotniska i wylądował z wiatrem. Po wstępnych oględzinach stwierdzono zerwanie sznurka blokującego maksymalne otwieranie się osłony kabiny. Uderzenie osłony w skrzydło nie spowodowało jego uszkodzeń.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Warszawa-Babice
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Szybowiec GROB TWIN ASTIR
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 636/09
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20090636U.pdf | 196.54 KB |