Opis: Samolot TECNAM P2012JF wykonywał lot z lotniska EPPO do lotniska EPPO po trasie zgodnie ze zgłoszonym planem lotu. Pomiędzy organami informacji powietrznej FIS Poznań i organem kontroli lotniska EPPO TWR ustalono, iż P2002JF ma wykonywać lot poprzez punkt „C” i dalej „W’. W punkcie „C” pilot nie nawiązał łączności z organem TWR, przy czym był bezskutecznie wywoływany kilkukrotnie przez EPPO TWR. W takiej sytuacji kontroler ruchu lotniczego EPPO TWR telefonicznie przekazał informację informatorowi służby informacji powietrznej by poinformować pilota o konieczności zmiany częstotliwości. Po trzeciej próbie wywołania samolotu odpowiedział na wywołanie i poinformował o zmianie intencji, tj. zamiast na punkt „W” poprosił o wykonanie lotu w kierunku lotniska z zamiarem lądowania. Po locie podczas rozmowy telefonicznej pomiędzy kontrolerem ruchu lotniczego organu EPPO TWR i pilotem przekazano mu informację, iż stworzył sytuację potencjalnie niebezpieczną, tj. naruszył przestrzeń kontrolowaną CTR EPPO w miejscu znajdującym się na prostej do drogi startowej RWY 10, około 6 NM do progu drogi startowej THR RWY 10 na wysokości 1500 stóp ALT.
Miejsce zdarzenia: CTR EPPO
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: TECNAM P2002JF
Znaki rejestracyjne: D-EXLB
Numer akt: 874/16
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20160874rk.pdf | 209.24 KB |