Za niskie napięcie z alternatora podczas lotu samolotu Cessna T206H 280/14

Data zdarzenia: 
10 March, 2014 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

w trasie
Poland

Opis: Podczas lotu po zaplanowanej trasie na wyświetlaczu urządzenia G1000 pojawiło się ostrzeżenie „LOW VOLTS”. Woltomierz wskazywał napięcie 22V a po wyłączeniu wyposażenia fotogrametrycznego oraz świateł pozycyjnych i stroboskopowych wzrosło do 24V. Pilot przerwał wykonywanie zadania i wylądował na zaplanowanym lotnisku po około 15 minutach lotu od pojawienia się ostrzeżenia. Lądowanie było uzgodnione z kontrolą ruchu lotniczego bez deklarowania sytuacji w niebezpieczeństwie. Mechanik obsługi technicznej stwierdził silne zabrudzenie wtyczki oraz ślady korozji na stykach złącza doprowadzającego prąd wzbudzenia do alternatora. Po jej oczyszczeniu i usunięciu korozji przeprowadzono próbę uruchomienia silnika z pokładowego akumulatora oraz sprawdzono parametry jego ładowania. Wartości napięć były prawidłowe.

Miejsce zdarzenia: w trasie

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Cessna T206H

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 280/14

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
2014_0280_u.pdf207.45 KB
comments powered by Disqus