Lokalizacja
Opis: Podczas lotu po zaplanowanej trasie na wyświetlaczu urządzenia G1000 pojawiło się ostrzeżenie „LOW VOLTS”. Woltomierz wskazywał napięcie 22V a po wyłączeniu wyposażenia fotogrametrycznego oraz świateł pozycyjnych i stroboskopowych wzrosło do 24V. Pilot przerwał wykonywanie zadania i wylądował na zaplanowanym lotnisku po około 15 minutach lotu od pojawienia się ostrzeżenia. Lądowanie było uzgodnione z kontrolą ruchu lotniczego bez deklarowania sytuacji w niebezpieczeństwie. Mechanik obsługi technicznej stwierdził silne zabrudzenie wtyczki oraz ślady korozji na stykach złącza doprowadzającego prąd wzbudzenia do alternatora. Po jej oczyszczeniu i usunięciu korozji przeprowadzono próbę uruchomienia silnika z pokładowego akumulatora oraz sprawdzono parametry jego ładowania. Wartości napięć były prawidłowe.
Miejsce zdarzenia: w trasie
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Cessna T206H
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 280/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_0280_u.pdf | 207.45 KB |