Zdarzenie lotnicze podczas lądowania z niesprawnym systemem wypuszczania klap samolotu Cessna 206H 3087/18

Data zdarzenia: 
10 September, 2018 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Lądowisko Łuków-Gręzówka
Poland
51° 59' 37.8996" N, 22° 19' 20.3988" E

 Opis: Podczas wykonywania podejścia do lądowania na lądowisku Łuków-Gręzówka na kierunku RWY 02 pilot stwierdził niesprawność systemu wypuszczania klap. Klapy nie wypuszczały się do żądanego położenia pozostając cały czas w położeniu schowane -"UP". Po sprawdzeniu bezpieczników i kilku bezskutecznych próbach wypuszczenia klap pilot zdecydował wykonać lądowanie z klapami schowanymi, ze zwiększoną prędkością podejścia. Zgodnie z AFM prędkość podejścia wynosiła 75-85 kt. Po przyziemieniu pilot rozpoczął hamowanie, ale nie udało mu się zakończyć dobiegu przed końcem drogi startowej. Większa niż normalna prędkość podejścia, zwiększony poślizg kół samolotu wynikający z akcji nawadniania terenu oraz niesprzyjającego kierunku wiatru bocznego wydłużyły drogę hamowania. Właściciel-zarządzający lądowiskiem nie był zobligowany do informowania załóg o prowadzonej akcji. Na lądowisku brak jest środków łączności radiowej, dlatego pilot nie otrzymał informacji o stanie pasa. Samolot uderzył w ogrodzenie przerywając je i zatrzymał się kilka metrów za terenem lądowiska. Żadnej z dwóch osób podróżujących samolotem (pilot i pasażerka) nie odnieśli obrażeń. Uszkodzeniu uległ samolot i płot ogradzający lądowisko.

Miejsce zdarzenia: Lądowisko Łuków-Gręzówka

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Cessna 206H

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 3087/18

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
informacja_o_zdarzeniu_3087_18.pdf211.14 KB
comments powered by Disqus