Lokalizacja
Opis: Podczas wykonywania podejścia do lądowania na lądowisku Łuków-Gręzówka na kierunku RWY 02 pilot stwierdził niesprawność systemu wypuszczania klap. Klapy nie wypuszczały się do żądanego położenia pozostając cały czas w położeniu schowane -"UP". Po sprawdzeniu bezpieczników i kilku bezskutecznych próbach wypuszczenia klap pilot zdecydował wykonać lądowanie z klapami schowanymi, ze zwiększoną prędkością podejścia. Zgodnie z AFM prędkość podejścia wynosiła 75-85 kt. Po przyziemieniu pilot rozpoczął hamowanie, ale nie udało mu się zakończyć dobiegu przed końcem drogi startowej. Większa niż normalna prędkość podejścia, zwiększony poślizg kół samolotu wynikający z akcji nawadniania terenu oraz niesprzyjającego kierunku wiatru bocznego wydłużyły drogę hamowania. Właściciel-zarządzający lądowiskiem nie był zobligowany do informowania załóg o prowadzonej akcji. Na lądowisku brak jest środków łączności radiowej, dlatego pilot nie otrzymał informacji o stanie pasa. Samolot uderzył w ogrodzenie przerywając je i zatrzymał się kilka metrów za terenem lądowiska. Żadnej z dwóch osób podróżujących samolotem (pilot i pasażerka) nie odnieśli obrażeń. Uszkodzeniu uległ samolot i płot ogradzający lądowisko.
Miejsce zdarzenia: Lądowisko Łuków-Gręzówka
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Cessna 206H
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 3087/18
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
informacja_o_zdarzeniu_3087_18.pdf | 211.14 KB |