Lokalizacja
Opis: 10 sierpnia 2021 r. pilot wykonywał lot z Katowic-Muchowca (EPKM) do Lublina (EPLB). Po około 35 minutach lotu pilot zauważył nierówną pracę silnika, następnie częściowy spadek jego mocy a także spadek wskazania ciśnienia oleju oraz wzrost temperatury oleju. Pilot zgłosił zaistniałe zagrożenie drogą radiową do FIS Kraków i obrał kurs lotu na lotnisko Kielce-Masłów (EPKA). Po kolejnych około 2 minutach lotu wskazania ciśnienia oleju w silniku spadły do zera a wskazania temperatury wzrosły powyżej 150°C.
Około 4 minuty przed osiągnięciem EPKA silnik samolotu przestał pracować. Pilot skonfigurował samolot do awaryjnego lądowania w terenie przygodnym, wybrał miejsce, a następnie wykonał awaryjne lądowanie. Podczas przyziemienia samolot nie został uszkodzony.
Miejsce zdarzenia: Bęczków, gm. Górno, woj. świętokrzyskie
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Flight Design CTLSi
Znaki rejestracyjne: SP-SMED
Numer akt: 2021/2858
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2021_2858_uchwala.pdf | 140.11 KB |