Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 367/06
Miejsce zdarzenia: Przestrzeń powietrzna
Państwo: Brak
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot SAAB 340 A
Znaki rejestracyjne: SP-KPG
Przyczyna incydentu:
Nieprawidłowe zadziałanie sygnalizacji "RIGHT TAIL PIPE HOT", która podała fałszywy sygnał o przekroczeniu temperatury 232ºC pod owiewką rury gazów wylotowych silnika nr 2.
Incydent miał charakter sporadycznego przypadku i był spowodowany zwarciem na skutek zebrania wilgoci na stykach podłączenia do instalacji sygnalizatorów "RIGHT TAIL PIPE HOT".
Zalecenia profilaktyczne:
1. Opracować Engineering Order (EO) na sprawdzenie stanu połączeń elektrycznych, przemycie ich i nałożenie nowych zabezpieczeń tych połączeń przy sygnalizatorach przekroczenia temperatury w rejonie obudowy rury gazów wylotowych z silników "RIGHT/LEFT TAIL PIPE HOT".
2. Opracować harmonogram jednorazowego wykonania EO na wszystkich egzemplarzach samolotów SAAB 340.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2006_367_U.pdf | 87.54 KB |