Lokalizacja
Opis: Uczeń-pilot odbywał loty szkolne po kręgu z instruktorem w procesie szkolenia do CPL(A). W pierwszym locie po kręgu załoga zauważyła lekkie wibracje prawego silnika, które ustały po włączeniu podgrzewu gaźnika na zniżaniu. Załoga uznała, że ich możliwą przyczyną była wysoka wilgotność powietrza, dlatego zdecydowano się na kontynuowanie lotów. W drugim locie po skonfigurowaniu samolotu do lądowania (włączeniu podgrzewu) nierówna praca nie ustała. Po trzecim zakręcie praca silnika była na tyle nierówna, że instruktor przejął sterowanie. Po czwartym zakręcie instruktor wyłączył prawy silnik (śmigło ustawiło się w chorągiewkę). Lądowanie z wyłączonym prawym silnikiem odbyło się bez następstw. Służby techniczne stwierdziły uszkodzone koło zębate napędu regulatora obrotów śmigła na prawym silniku.
Miejsce zdarzenia: Rejon lotniska EPBC
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Tecnam P2006T
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 3204/16
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20163204rk.pdf | 201.97 KB |