Lokalizacja
Opis: W trakcie podejścia do lotniska EPRZ, po przestawieniu dźwigni podwozia w pozycję "Wypuszczone" nie było reakcji ze strony układu hydraulicznego - lampki kontrolne pozostawały zgaszone oraz nie było słychać pracy układu. Czynność wypuszczania normalnego powtórzono trzykrotnie - bez skutku. Sprawdzono poprawność położenia bezpieczników (bezpieczniki włączone) oraz podjęto kolejną próbę normalnego wypuszczenia podwozia - bezskutecznie. Poinformowano o sytuacji wieżę w Rzeszowie, a załoga skierowała się bezpośrednio do pomocy RZE ze zniżaniem do 2000ft AMSL celem zejścia poniżej pułapu chmur, wykonania procedury oczekiwania i wypuszczenia
podwozia awaryjnie/grawitacyjnie. W dolocie do RZE załoga zauważyła lotnisko, a mając odpowiednio dużo czasu wypuściła podwozie grawitacyjnie zgodnie z procedurą awaryjną. Po stwierdzeniu prawidłowego wypuszczenia i zablokowania podwozia (wskazanie trzech zielonych lampek oraz obserwacja przedniej goleni w lusterku na gondoli silnika 1) załoga zdecydowała o kontynuowaniu podejścia z prostej do pasa 08 lotniska EPRJ. Lądowanie przebiegło bez problemów.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Rzeszów-Jasionka (EPRJ)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Piper PA34 Seneca V
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1376/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_1376_u.pdf | 259.57 KB |