Niewypuszczenie podwozia w trakcie podchodzenia do lądowania samolotu Piper PA34 Seneca V 1376/14

Data zdarzenia: 
13 August, 2014 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

lotnisko Rzeszów-Jasionka (EPRJ)
Poland
50° 6' 14.0004" N, 22° 2' 51" E

Opis: W trakcie podejścia do lotniska EPRZ, po przestawieniu dźwigni podwozia w pozycję "Wypuszczone" nie było reakcji ze strony układu hydraulicznego - lampki kontrolne pozostawały zgaszone oraz nie było słychać pracy układu. Czynność wypuszczania normalnego powtórzono trzykrotnie - bez skutku. Sprawdzono poprawność położenia bezpieczników (bezpieczniki włączone) oraz podjęto kolejną próbę normalnego wypuszczenia podwozia - bezskutecznie. Poinformowano o sytuacji wieżę w Rzeszowie, a załoga skierowała się bezpośrednio do pomocy RZE ze zniżaniem do 2000ft AMSL celem zejścia poniżej pułapu chmur, wykonania procedury oczekiwania i wypuszczenia
podwozia awaryjnie/grawitacyjnie. W dolocie do RZE załoga zauważyła lotnisko, a mając odpowiednio dużo czasu wypuściła podwozie grawitacyjnie zgodnie z procedurą awaryjną. Po stwierdzeniu prawidłowego wypuszczenia i zablokowania podwozia (wskazanie trzech zielonych lampek oraz obserwacja przedniej goleni w lusterku na gondoli silnika 1) załoga zdecydowała o kontynuowaniu podejścia z prostej do pasa 08 lotniska EPRJ. Lądowanie przebiegło bez problemów.

Miejsce zdarzenia: lotnisko Rzeszów-Jasionka (EPRJ)

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Piper PA34 Seneca V

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 1376/14

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
2014_1376_u.pdf259.57 KB
comments powered by Disqus