Lokalizacja
Opis: Podczas lądowania na drodze startowej 33 lotniska EPWA, kilka sekund po przyziemieniu, pojawiła się sygnalizacja NOSE STEERING CAUTION LIGHT oraz towarzysząca odpowiednia sygnalizacja dźwiękowa. Nastąpiła utrata możliwości sterowania przednim podwoziem za pomocą pedałów i dźwigni. Załoga powiadomiła ATC o problemie oraz o wolniejszym niż zwykle opuszczaniu drogi startowej – do sterowania samolotem na ziemi użyto różnicowego hamowania kół podwozia głównego oraz różnicowania ciągu zespołów napędowych. Po skołowaniu z drogi startowej 33 w drogę kołowania S2 a następnie w drogę kołowania A załoga zatrzymała samolot i zresetowała układ – po resecie sterowanie przednim podwoziem zostało przywrócone.
Miejsce zdarzenia: lotnisko im. F. Chopina w Warszawie (EPWA)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Bombardier DHC-8-400
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1023/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_1023_rk.pdf | 257.03 KB |