Lokalizacja
Opis: Podczas rejsu na trasie EPKK-EPGD warunki atmosferyczne na lotnisku lądowania uległy pogorszeniu w stopniu nie pozwalającym na bezpieczne lądowanie. Załoga na podstawie wcześniejszej analizy prognozy przewidziała możliwość takiego rozwoju sytuacji i zatankowała na rejs zwiększoną rezerwę paliwa. Po około półgodzinnym oczekiwaniu w rejonie lotniska rozpoczęto podejście do lądowania. Na prostej do lądowania załoga uznała, że boczna składowa wiatru oraz warunki hamowania na drodze startowej, podane jako umiarkowane do złych, nie pozwalają na bezpieczne kontynuowanie podejścia i lądowanie. Zdecydowano na odlot na lotnisko zapasowe EPBY. Podczas podejścia na tym lotnisku doszło do przekroczenia dopuszczalnych parametrów lotu w postaci bocznego przeciążenia oraz nieustabilizowanego podejścia na kierunku i ścieżce schodzenia. Po locie nie zostało to zgłoszone, co przez KBZL operatora zostało uznane za niedopełnienie obowiązku służbowego. Z wyjaśnień załogi wynika, że podczas podejścia do lądowania występowała silna turbulencja a załoga skupiając się na obserwacji na zewnątrz samolotu w stopniu niedostatecznym monitorowała wskazania przyrządów pokładowych. Służby techniczne na podstawie przeprowadzonej analizy zarejestrowanych parametrów lotu stwierdziły brak konieczności wykonania dodatkowych przeglądów.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Bydgoszcz-Biedaszkowo, Aeroklub (EPBY)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: DHC-8-400
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1702/16
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2016_1702_rk.pdf | 245.97 KB |