Lokalizacja
Opis: W dniu 16 kwietnia 2015 roku załoga SZT (samolotowego zespołu transportowego) przystąpiła do realizacji między szpitalnego lotu ratowniczego. Podczas lotu z pacjentem po trasie EPZG-EPWA, w trakcie zniżania w TMA EPWA na przyrządach pojawiły się ostrzeżenia. Zgodnie z QRH 1, NNC 11-14 załoga wykonała następujące czynności: na panelu EFIS PANEL, przełącznik HDG został przełączony z pozycji NORM na XSIDE. Po wykonaniu tych czynności zniknęły ostrzeżenia na lewym EADI, lewym EHSI, monitorze MFD i prawym ADI. Załoga kontynuowała lot. Wektorowanie do podejścia ILS na pas 33 EPWA oraz lądowanie przebiegło bez następstw. Samolot został zawieszony w eksploatacji i przekazany do SOT Warszawa-Okęcie. W dniu 17 kwietnia mechanicy SOT dokonali sprawdzenia i czyszczenia systemu połączeń autopilota i żyroskopów oraz wykonano testy funkcjonalne, które wypadły pomyślnie. Samolot dopuszczono do eksploatacji.
W dniu 20 kwietnia, po uruchomieniu silników, podczas przeprowadzenia BEFORE TAXI checklist pilot stwierdził pojawienie się czerwonych flag HDG na ADI, MDF, RMI 2 oraz informacji na FMS „EFIS#1 SEL HDG FAIL”. Samolot wyłączono i zawieszono w eksploatacji.
Miejsce zdarzenia: lotnisko im. F. Chopina w Warszawie (EPWA)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: PIAGGIO P180 Avanti I
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 547/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_0547_rk.pdf | 219.56 KB |