Rozszczelnienie przewodu olejowego regulatora śmigła prawego silnika samolotu L-410 UPV E15 Turbolet SP-TPA 244/06

Data zdarzenia: 
16 August, 2006 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 9' 50.1984" N, 20° 58' 7.5" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 244/06

Miejsce zdarzenia: Warszawa-Okęcie
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot L-410 UPV E15 Turbolet
Znaki rejestracyjne: SP-TPA

Przyczyna incydentu:
Rozszczelnienie przewodu olejowego regulatora śmigła prawego silnika (numer przewodu M601-839.6) z powodu pęknięcia końcówki dociskającej (tzw. „nypla”) tego przewodu; przyczyny pęknięcia tej końcówki nie udało się jednoznacznie ustalić.

Zalecenia profilaktyczne:
1. Wykonanie sprawdzenia szczelności połączeń i końcówek na okoliczność pęknięć w/w przewodu na innych samolotach.
2. Powiadomienie producenta silnika o zaistniałym zdarzeniu.
3. Pozostali Użytkownicy samolotów: wykonanie sprawdzenia szczelności połączeń i końcówek na okoliczność pęknięć w/w przewodu.

ZałącznikWielkość
2006_244_U.pdf46.66 KB
comments powered by Disqus