Lokalizacja
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 244/06
Miejsce zdarzenia: Warszawa-Okęcie
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot L-410 UPV E15 Turbolet
Znaki rejestracyjne: SP-TPA
Przyczyna incydentu:
Rozszczelnienie przewodu olejowego regulatora śmigła prawego silnika (numer przewodu M601-839.6) z powodu pęknięcia końcówki dociskającej (tzw. „nypla”) tego przewodu; przyczyny pęknięcia tej końcówki nie udało się jednoznacznie ustalić.
Zalecenia profilaktyczne:
1. Wykonanie sprawdzenia szczelności połączeń i końcówek na okoliczność pęknięć w/w przewodu na innych samolotach.
2. Powiadomienie producenta silnika o zaistniałym zdarzeniu.
3. Pozostali Użytkownicy samolotów: wykonanie sprawdzenia szczelności połączeń i końcówek na okoliczność pęknięć w/w przewodu.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2006_244_U.pdf | 46.66 KB |