Lokalizacja
Opis: W zdarzeniu brały udział dwa samoloty, jeden lecący na FL230 i drugi wznoszący się do FL 220.
Samolot wznoszący się przeciął FL220 i kontynuował wznoszenie do FL226. Pilot lecący korygując prędkość wznoszenia spowodował anulowanie trybu autopilota, odpowiedzialnego za przechwycenie nakazanej wysokości (użycie modu Vertical Speed anuluje pierwotnie wybrany Altitude Select). Po otrzymaniu instrukcji od kontrolera ruchu lotniczego samolot przerwał wznoszenie i powrócił na FL220. Załoga samolotu wznoszącego się otrzymała pełną informację o ruchu lotniczym. Samoloty minęły się w odległości 2 NM i 500 stóp wysokości. Urządzenia TCAS obydwu samolotów nie wygenerowały sygnałów TA i RA, gdyż zaniżenie separacji nastąpiło po minięciu się samolotów.
Miejsce zdarzenia: FIR Warszawa
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: De Havilland Dash 8
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 473/11
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2011_0473_u.pdf | 206.65 KB |