Data zdarzenia:
17 October, 2006 (godzina nieokreślona)
Lokalizacja
Poland
50° 6' 41.6088" N, 22° 1' 24.33" E
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 329/06
Miejsce zdarzenia: lotnisko Rzeszów - Jasionka (EPRJ)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Soccata TB-9 Tampico
Znaki rejestracyjne: SP-TUN
Przyczyna incydentu:
Najbardziej prawdopodobną przyczyną incydentu, polegającego na braku wskazań
prędkościomierza, była utrata ciągłości i szczelności systemu pomiaru prędkości wskutek
odłączenia metalowego zespołu rurki Pitota od przewodu elastycznego, co zostało
spowodowane długotrwałymi drganiami podczas normalnej eksploatacji.
Zalecenia profilaktyczne:
Zaleceń profilaktycznych Komisja nie formułuje.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2006_329_U.pdf | 57.25 KB |
Bzdura. Instruktor latający
Bzdura. Instruktor latający uprzednio na tym samolocie nie wiedział, że samolot nie jest dopuszczony do lotów IFR oraz w oblodzeniu. Instalacja się nie rozszczelniła, tylko rurka pękła rozsadzona lodem po lotach w chmurach (w TMA !) w locie VFR.