Brak wskazań prędkościomierza podczas startu samolotu Soccata TB-9 Tampico SP-TUN spowodowany rozszczelnieniem układu pomiaru prędkości 329/06

Data zdarzenia: 
17 October, 2006 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
50° 6' 41.6088" N, 22° 1' 24.33" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 329/06

Miejsce zdarzenia: lotnisko Rzeszów - Jasionka (EPRJ)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Soccata TB-9 Tampico
Znaki rejestracyjne: SP-TUN

Przyczyna incydentu:
Najbardziej prawdopodobną przyczyną incydentu, polegającego na braku wskazań
prędkościomierza, była utrata ciągłości i szczelności systemu pomiaru prędkości wskutek
odłączenia metalowego zespołu rurki Pitota od przewodu elastycznego, co zostało
spowodowane długotrwałymi drganiami podczas normalnej eksploatacji.

Zalecenia profilaktyczne:
Zaleceń profilaktycznych Komisja nie formułuje.

ZałącznikWielkość
2006_329_U.pdf57.25 KB
comments powered by Disqus

Bzdura. Instruktor latający

Bzdura. Instruktor latający uprzednio na tym samolocie nie wiedział, że samolot nie jest dopuszczony do lotów IFR oraz w oblodzeniu. Instalacja się nie rozszczelniła, tylko rurka pękła rozsadzona lodem po lotach w chmurach (w TMA !) w locie VFR.