Lokalizacja
Opis: Podczas podejścia do lądowania, z powodu dość turbulentnych warunków i porywistego wiatru pilot podjął decyzję o lądowaniu z klapami w położeniu T/O i podejściu ze zwiększoną prędkością. Podczas manewru wytrzymania, poryw wiatru spowodował uniesienie się samolotu, na co pilot zareagował oddaniem drążka. Samolot przyziemił dość dynamicznie na podwozie główne i odbił się od drogi startowej, na co pilot ponownie zareagował oddaniem drążka, co doprowadziło do ponownego dynamicznego uderzenia w pas, tym razem na wszystkie trzy koła podwozia i ponownego odbicia. Kolejne lądowanie odbyło się z pochyleniem maski w dół, dynamicznym przyziemieniem przednim kołem i złamaniem przedniego podwozia. Samolot zakończył dobieg ze złamaną golenią przedniego podwozia na drodze startowej. Na skutek wyłamania podwozia przedniego doszło do uszkodzenia śmigła, masek silnika oraz kadłuba.
Pilot nie doznał obrażeń.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Łódź-Lublinek (EPLL)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Tecnam P-2008-JC
Znaki rejestracyjne: SP-FIS
Numer akt: 3580/19
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
uchwala_pkbwl_3580_19.pdf | 285.47 KB |