Zdarzenie lotnicze z udziałem dwóch samolotów De Havilland Canada DHC-8 Dash 8 oraz Boeing 767-300 217/15

Data zdarzenia: 
19 February, 2015 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

FIR Warszawa (EPWW) TMA Warszawa
Poland

 Opis: Zadziałanie systemu zapobiegania kolizjom w powietrzu (ACAS) - wygenerowanie Resolution Advisory (RA) na pokładach dwóch statków powietrznych znajdujących się w TMA EPWA w okolicach pkt AGAVA. Samolot DH8D utrzymywał FL 240 w przelocie przez TMA od punktu NUBLI do punktu PENEX, a załoga samolotu B763 wykonywała zniżanie do FL 250 w przylocie do EPWA od zachodu (planowany wlot do TMA przez punkt AGAVA, skrócony na prostą drogi startowej (RWY) 33). Obie załogi otrzymały informację o ruchu, pomimo tego gdy były w odległości ok. 3 NM od siebie obie załogi zgłosiły RA. B763 wyrównał lot powyżej FL 250 natomiast DH8D obniżył lot o ok. 800 stóp. Po wyłączeniu RA załoga DH8D otrzymała zezwolenie na powtórne zajecie FL 240. Po ustaleniu separacji załoga B763 otrzymała zezwolenie na dalsze zniżanie. Załogom samolotów udzielono informacji jak sytuacja wyglądała ze strony ATC i że zostanie ona zaraportowana.

Miejsce zdarzenia: FIR Warszawa (EPWW) TMA Warszawa

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: De Havilland Canada DHC-8 Dash 8 oraz Boeing 767-300

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 217/15

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
2015_0217_rk.pdf233.84 KB
comments powered by Disqus