Lokalizacja
Opis: Podczas wznoszenia na FL 230, na poziomie FL 210, pojawiła się sygnalizacja "Altitude Cabin Fault", a wskaźnik ciśnienia w kabinie wskazywał wysokość 6000 ft. Załoga wykonała "Cabin Pressurization Checklist", przełączyła sterowanie ciśnieniem na tryb ręczny i wykonała zniżanie do FL 170. Na poziomie FL 170 ponownie przełączono sterowanie ciśnieniem w tryb automatyczny, który działał poprawnie. Lot kontynuowano na poziomie FL 170 ze względu na niedaleką odległość od lotniska docelowego. W trakcie zdarzenia personel pokładowy nie zaobserwował żadnych niepokojących dźwięków, które mogły świadczyć o rozszczelnieniu kadłuba. Po lądowaniu służby techniczne odczytały kod usterki z CDS (Central Diagnostic System) jako "CPC/OF Valve Data Fail". Wykonano czynności sprawdzające zgodne z biuletynem serwisowym producenta DH-8-400-SL-21-018 i potwierdzono sprawność systemu sterowania ciśnieniem. Samolot powrócił do eksploatacji.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Poznań-Ławica
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot BOMBARDIER DHC-8-402
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1243/12
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20121243U.pdf | 147.11 KB |